Skocz do zawartości

Facebook Errorhead.pl

Obserwuj nas na Facebooku!

Obserwuj

Głosuj na nasze serwery!

Głosuj już teraz i pomóż w rozwoju serwerów

Zagłosuj

Zostan adminem na naszych serwerach!

Szybka rekrutacja jest otwarta

Złóż podanie!

Zgłoś błąd w stylu!

jeżeli widzisz jakieś błędy na forum, daj nam znać!

Zgłoś

Nie ma czasu na wyjaśnienia

Dołącz do nas lub zaloguj się, aby tworzyć z nami coś pięknego

FastKilleR

Silnik gry i dodatki

Rekomendowane odpowiedzi

FastKilleR
Napisano (edytowane)

Skoro to dział 'Poradniki' to może napisze tu jakiś poradnik :hmmmm:

 

Będzie on dotyczył silnika gry na jakim działają serwery oraz dodatków które warto mieć na serwerze żeby serwer osiągał jak najwyższa wydajność i działał jak najlepiej.

Są dwa silniki gry, które można zainstalować na serwerze. Pierwszym z nich jest standardowy HLDS. Drugim jest ReHLDS (Reverse-engineered HLDS), czyli wersja silnika HLDS napisana od początku z uwzględnieniem poprawek które mają przyśpieszyć jego działanie. Serwery działające na tym silniku z reguły są bardziej stabilne i ogólnie mówiąc działają lepiej. Dlatego każdemu serwerowi jest polecany silnik ReHLDS. Wersje silnika gry można sprawdzić wpisując w konsoli serwera 'version'.

 

Na każdym z silników można zainstalować pewne dodatki. Niektóre działają na obu z nich. Niektóre tylko na HLDS/ReHLDS.

Jednym z takich dodatków jest AMXX z którego korzystają wszystkie serwery. Listę dodatków które są zainstalowane na serwerze można zobaczyć pod komendą 'meta list' w konsoli serwera.

Natomiast jakie i czym są te dodatki ? Właściwie są to zwykłe pluginy, z tym że nie są pisane pod amxx tylko pod metamod. Z tego też powodu nie są pisane w języku amxx tylko C++.

Jednak żeby móc dodać do metamoda jakiś plugin, najpierw trzeba zainstalować samego metamoda. Są trzy wersje do wyboru:

MetaMod 1.21.1-am - Oficjalna wersja metamoda.

- MetaMod-P 1.21p37 - Ulepszona wersja, dostosowana do przyszłych aktualizacji. Mniej obciąża serwer. Historia powstania jest dość ciekawa, otóż kiedy steam wydało kolejną aktualizację cs'a oficjalna wersja metamoda nie działała poprawnie a twórcy nie dawali znaku życia. Z tego powodu powstała ta wersja, aby nie było więcej takich problemów.

- MetaMod-R 1.3.0.128 - Najoptymalniejsza wersja metamoda. Potrzebuje silnika ReHLDS do działania. Zainstalowany na zwykłym HLDS spowoduje błąd.

 

Wszystkie pluginy metamoda dodaje się najczęściej do addons/ do osobnego folderu oraz dopisuje do metamod/plugins.ini.

 

Natomiast jakie są używane przez serwery pluginy metamoda ? Wymienię tylko te znane i przydatne, nie napisane specjalnie pod jeden serwer. Każdy plugin który zawiera na początku swojej nazwy przedrostek 're' może zostać zainstalowany tylko na silniku ReHLDS. Dlatego też patrząc na te listę można wywnioskować dlaczego silnik ReHLDS jest lepszy.

 

AMX Mod X

Tak jak napisałem wyżej, używane chyba przez każdy serwer. Dodaje na serwer amxx. Aktualne wersje:

- AMX Mod X 1.8.2 - W dalszym ciągu używana przez wiele serwerów. Jednak nieprzyjemna wizualnie, chociażby dlatego bo większość napisów jest z dużych liter, np. ADMIN FastKilleR - zbanowal ...

- AMX Mod X 1.8.3 - Zalecana na silniku ReHLDS. Jednak będzie działać na zwykłym HLDS. Teoretycznie bardziej stabilna i lepsza wersja od 1.8.2. Używana przez większość serwerów. Co do napisów nie są one już z caps lockiem na co lepiej się patrzy, np. Admin FastKilleR zbanowal ...

- AMX Mod X 1.9.0 -  Dość nowa wersja i również teoretycznie lepsza. Wymaga ReHLDS to poprawnego działania. Może i lepsza ale napisy client_print() na niej nie działają, zamiast tego jest samo %s.

- AMX Mod X 1.10.0 - Wymaga ReHLDS do działania. Aktualnie najnowsza wersja amxx jednak ciągle mało stabilna. Również występuje błąd z client_print(), nawet po aktualizacjach.

 

DProto

Działa tylko na zwykłym HLDS. Umożliwia wchodzenie na serwer graczom NonSteam oraz przydziela im SteamID. Jest również ochroną przed Fake Players, które mogą wejść na serwer w dużej ilości, używać cheatów oraz obciążać przy tym serwer i zajmować sloty.

 

ReUnion

Robi to samo co DProto, jednak działa tylko na ReHLDS. Zawiera nowe metody generowania SteamID, jednak nie chroni przed Fake Players.

Zarówno w DProto jak i ReUnion można odpowiednia skonfigurować te dwa moduły np. zabezpieczając serwer przed wejściem gracza ze steamid HLTV którego nie da się zbanować. Można tu również ustawić 'HashSalt'. Po ustawieniu tam losowego ciągu znaków będzie on kluczem według którego generowane są SteamID. Zaleca się ustawienie tego klucza jednak w przypadku sieci musiałyby to zrobić wszystkie serwery, aby nie było problemów z amxbans (mogą się pojawić bo zmienienie tego klucza spowoduje zmienienie się wszystkich SteamID graczy NonSteam). Poza tym z tego co wiem należy wyłączyć tam ochronę przed floodowaniem, bo przez to reklama na cssetti może nie działać.

 

ReAuthCheck

Ochrona przed Fake Players na ReHLDS. Jako że ReUnion w przeciwieństwie do DProto nie zawiera takiej ochrony, warto zainstalować ten moduł.

 

SafeNameAndChat

Służy za ochronę przed pewnym błędem przez który gracze ustawiając odpowiedni nick lub pisząc odpowiednią wiadomość na chat'cie mogą spowodować crash serwera.

 

VoiceTranscoder

Potrzebny dodatek, aby gracze steam i nonsteam się słyszeli. Aktualnie najnowszą wersją jest RC5. Należy jednak uwzględnić HLTV w pliku konfiguracyjnym, aby HLTV poprawnie zapisywało wszystkie rozmowy graczy.

 

ReVoice

Robi to samo co VoiceTranscoder. Działa tylko na ReHLDS. Mając rehlds można również zainstalować VTC, jednak ReVoice teoretycznie jest bardziej wydajny.

 

ReSRDetector

Działa tylko na ReHLDS, ale jest również wersja na zwykły HLDS (trochę bardziej... ułomna?). Wykrywa SpeedHack i FastNameChange (szybką zmianę nicku). Jednak należy odpowiednio go skonfigurować (ilość ostrzeżeń), aby gracz nie został zbanowany bez powodu.

 

ReAimDetector

Działa tylko na ReHLDS. Wykrywa aima. Kompletnie niepotrzebne na serwerach typu paintball, knife arena, ...

 

Net Buffer Extender (nbex)

Zwiększa limity przesyłanych danych między graczem a serwerem. Czyli teoretycznie przydatne. Podobno działa tylko na HLDS, ale nie ma błędów na ReHLDS.

 

WHBlocker

Blokuje wallhack'a na niektórych mapach. Osobiście nie miałem okazji sprawdzić czy rzeczywiście pomaga z wh, ale skoro ma pomagać to warto zainstalować.

 

ReChecker

Sprawdza pliki graczy wchodzących na serwer. Co prawda nie jest anty-cheatem, ale służy jako anty-cheat. Można nim sprawdzić czy gracz posiada jakieś dodatkowe pliki które mogą być cheatami lub ewentualnie czy jakichś plików nie posiada. Potrzebuje ReHLDS do działania.

 

ReGameDLL

Potrzebuje ReHLDS. Ten dodatek akurat nie jest pluginem metamoda. Dodaje na serwer cvary którymi można wpłynąć na rozgrywkę a czego nie można było tak łatwo zrobić wcześniej (nieskończona runda, koniec rundy po 0:00 nawet jeśli mapa nie zawiera celi, nieśmiertelne hosty - działa lepiej od pluginów na nieśmiertelne hosty, nieskończona amunicja, przeładowanie, itd...).

 

ReAPI

Dodaje nowe funkcje dla pluginów amxx. Potrzebuje ReHLDS oraz ReGameDLL do poprawnego działania.

 

ReSemiClip

Działa tylko na ReHLDS z zainstalowanym ReGameDLL. Dodaje przenikanie się graczy teamu wraz z możliwością podsadzania. Żaden plugin amxx nie działa lepiej.

 

Placeholders disabler (plfix)

Potrzebne na amxx 1.9.0 i 1.10.0 jeśli w client_print() zamiast tekstu wyświetla się %s. Na przykład w walkguard, zamiast "***Strefa*** Pozostalo - 5 sekund" pisze "%s" na środku ekranu, a przez to gracze będący w strefie nie wiedzą że za chwile zostaną uderzeni za pewną ilość hp.

 

NoSeeVar

Może zmieniać flagi cvarów oraz ich domyślną wartość. Przede wszystkim może je ukrywać, przez co gracze otrzymują mniejszą ilość informacji od serwera.

Może to usunąć błędy typu:

Błąd: SZ_GetSpace: overflow on Player

spamujące w konsoli serwera.

(!) Ukrycie cvaru nie oznacza jego usunięcia. Cvar dalej istnieje i wpływa na rozgrywkę.

 

Niektóre z tych dodatków są dostępne w panelu serwera (jeśli serwer takowy w ogóle posiada), a resztę można znaleźć w internecie. Nie bałbym się tu pobierania z rosyjskich czy tureckich stron, jeśli tylko są one znane i sprawdzone. Niektóre bardzo przydatne czy ciekawe pluginy są dostępne tylko na takich forach, np. plfix którego długi czas szukałem.

 

 

Co z tego wszystkiego wynika ? Serwery, aby osiągać jak najwyższą wydajność powinny używać następujących dodatków:

- Najnowsza stabilna wersja silnika ReHLDS (na ogół to ta która jest w panelu serwera)

- MetaMod-R 1.3.0.128

- AMX Mod X 1.8.3 lub ewentualnie 1.9.0 razem z dodatkiem "plfix" (w razie problemów pluginy należy kompilować kompilatorem wersji amxx 1.8.2)

- ReUnion

- ReAuthCheck

- SafeNameAndChat

- ReVoice

- Net Buffer Extender

- WHBlocker

- ReChecker (razem z baza danych resources.ini)

- ReGameDLL (można nim zmienić sposób kucania i zablokować auto-duck/double-duck i będzie funny - jednak nie na Deathrunie)

- oraz w zależności od potrzeby inne dodatki

 

Niestety w dalszym ciągu wiele serwerów używa silnika HLDS, podstawowych instalowanych przez hosting dodatków z domyślnymi ustawieniami, metamod 1.21.1-am oraz amxx 1.8.2. Czasami niektórych rzeczy nie można zaktualizować/zamienić bo nie zezwala na to hosting/pluginy które są na serwerze, ale czasami właściciele nie zdają sobie sprawy z możliwości ulepszenia serwera oraz tego że można zainstalować coś przez co serwer będzie miał całkiem nowe funkcje takie jak np. ReChecker którym można pozbyć się 90% aktywnych banów lub ReUnion którego można tak ustawić żeby nikt korzystając z 'commentator' nie wszedł na steamid HLTV. Jednak może taki właściciel przeczyta ten temat i jeśli jeszcze tego nie zrobił zda sobie sprawę z tego co potrzebnego może jeszcze dodać na serwer. W każdym razie poradnik jest dedykowany do wszystkich właścicieli serwerów cs 1.6, może dowiedzą się czegoś nowego. @ Właściciel Serwera CS 1.6

W sumie to jeszcze nie widziałem na żadnym forum tak rozbudowanego poradnika na ten temat.

Edytowane przez FastKilleR
  • Lubie to 4
  • Super 1
  • Szanuję! 1
  • Coooooo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony zgadzasz się na Warunki użytkowania oraz Naszą Polityka prywatności